S’inaugura l’exposició programes de Festes Majors de la Roca (1939-1986), instal·lada al Centre Cultural i la Biblioteca, que es podrà veure fins el 5 de desembre

50 anys d'il·lustració i fotografia per celebrar les grans festivitats

Última revisió 21-11-2019 11:27
20/11/2019

La Roca del Vallès és a les portes de la Festa Major de Sant Sadurní, i un dels primers actes que precedeixen la festivitat és un viatge al passat per veure com es promocionava durant bona part del segle XX. El Centre Cultural i la Biblioteca acullen l’exposició “Programes de Festes Majors de la Roca (1939-1986)”, una mostra de publicacions impreses per a la difusió d’aquestes festivitats.

La major part programes que s’hi exposen provenen de l'Arxiu Municipal, el servei que custodia gran part de la història del municipi. També ha contribuït a l’exposició l'Antiquari Pando, de La Roca, que ha donat material divers i ha permès ampliar el fons de l’Arxiu amb programes de dates tan importants a nivell històric com l’any 1939, quan es va posar fi a la Guerra Civil espanyola.

A través d’aquestes veritables joies es descobreixen aspectes de la vida cultural i festiva del municipi, a més de poder veure instantànies antigues de com era la Roca del Vallès i com ha canviat. Per exemple, s’hi recull l’existència de les Comissions de festes, quin programa d’actes hi havia, quan valia reservar les llotges de l’envelat i també que celebrem la Festa Major d’estiu de la Roca en honor a Santa Donata i Santa Fausta, entre moltes d’altres curiositats de l’època.

La regidora de Cultura i Festes Populars, Laura Álvarez, ha explicat que «val molt la pena acostar-se a l’equipament per descobrir aquests relats muts dels roquerols i roqueroles del segle passat. Un viatge enriquidor per donar la benvinguda a la nova edició de les festes de Sant Sadurní!». La mostra es podrà veure fins el 5 de desembre.