S’han renovat les àrees de contenidors per la millora de la recollida selectiva i beneficiar ambientalment i econòmicament veïns i veïnes.

Nou impuls a la recollida de residus a la Roca del Vallès

Última revisió 02-12-2020 16:52
02/12/2020

L’Ajuntament està plenament compromès a millorar les xifres de recollida selectiva de la Roca del Vallès. Si bé el municipi es troba en la mitjana catalana (42%), encara és lluny dels objectius fixats d’arribar al mínim del 55% de recollida selectiva d’aquí a cinc anys. Cada veí i veïna genera uns 1,44 kg d’escombraries cada dia, més de 500 kg l’any, dels quals menys de la meitat són residus correctament separats. Així, per al consistori, el cost de la recollida selectiva és molt elevat i, si no es milloren les xifres, anirà augmentant cada any, cosa que repercutirà negativament en la butxaca de la ciutadania i en el medi ambient.

Darrerament s’ha impulsat la renovació i ampliació de les àrees de recollida de residus, amb nous contenidors i substituint els que presentaven desperfectes o havien quedat envellits. Fins ara hi havia 48 àrees de recollida, i amb aquest canvi s’han ampliat fins a 64. A més, en indrets com al centre de la Roca i a la Torreta on hi ha més densitat de població, s’hi ha instal·lat més contenidors per oferir un millor servei a la ciutadania.

El regidor de Medi Ambient i Pagesia, Jordi Bacardit, ha explicat que “amb la renovació de les àrees de contenidors, volem millorar la recollida selectiva, la mobilitat i la higiene de les places i carrers. És un pas endavant, però encara ens queda camí per recórrer per aconseguir un municipi molt més sostenible i respectuós amb el medi ambient. Continuarem treballant per a aconseguir-ho”.

Com són els nous contenidors?

S’han instal·lat 72 nous contenidors de paper, 72 d’envasos i 12 de vidre, i en els propers anys es substituiran també els d’orgànica i de rebuig. Cada contenidor té un cost de 958,2 euros, amb 5 anys de manteniment inclòs. Són més grans, amb una capacitat de 3.200 m3, més moderns i funcionals. Els camions els poden subjectar i buidar més ràpidament, fet que millorarà la mobilitat, i també faran molt menys soroll, atès que els contenidors no són metàl·lics. A més són desmuntables, fet que facilita que si pateixen un desperfecte es puguin reparar en comptes d’haver de ser substituïts completament. Per últim, són fàcilment rentables amb una camioneta especial, fet que també millorarà la higiene de la via pública.

Canvis en els aparcaments en diversos carrers

Els nous contenidors seran recollits pels camions des de la part dreta, d’aquesta manera s’han hagut de canviar diversos elements de la via pública per facilitar aquest procés. Els canvis són:

• Al carrer Velázquez, des de la cruïlla amb el carrer Josep Maria de Segarra fins la cruïlla amb el Carrer Catalunya, deixa de tenir canvis de costat trimestrals en l’estacionament per quedar fixat al costat dret.
  • Al carrer Jaume Balmes l’estacionament deixarà de fer-se al costat esquerre i quedarà fixat al costat dret del carrer.
  • Al carrer Camèlies l’estacionament deixarà de fer-se al costat esquerre i quedarà fixat al costat dret del carrer.
  • Al carrer Turó de l’Home l’estacionament deixarà de fer-se al costat esquerre i quedarà fixat al costat dret del carrer.

A part d’aquests canvis en l’estacionament, també s’han perdut algunes places d’estacionament degut a les noves ubicacions dels contenidors.