L’Erica i el Mohcine han estudiat català, coneixements laborals i sobre societat i cultura, i amb aquest certificat podran realitzar diversos tràmits d’estrangeria.

Dos veïns de la Roca del Vallès reben els primers certificats de primera acollida de l'any

Última revisió 25-02-2021 13:45
25/02/2021

El Consell Comarcal del Vallès Oriental va lliurar els primers certificats de primera acollida de l’any a dos veïns de la Roca del Vallès, en un acte celebrat a la sala de plens de l’Ajuntament. De la mà de l’alcalde, Albert Gil, l’Erica Marcela, d’origen colombià, i el Mohcine Ez-Zallag, provinent del Marroc, van rebre aquest certificat que els serà imprescindible per diversos processos d’estrangeria (com per exemple l’arrelament social, o la modificació i/o renovació d’autoritzacions de residència). Aquest mateix certificat pot ser d’utilitat per demostrar la formació i experiència a l’hora de buscar feina.

Per obtenir-lo, els roquerols han hagut d’estudiar tres mòduls formatius, un de 90 hores per aprendre català, un de 15 hores sobre coneixements laborals i mòdul i un de 15 hores sobre coneixements de la societat i cultura catalana i el seu marc jurídic. Per obtenir el certificat, cal adreçar-se a l’Ajuntament i s’iniciaran els tràmits amb el Consell Comarcal per participar de les formacions.

La regidora d’Afers Socials, Roser Moreno, ha explicat que “les persones que obtenen aquest certificat s’han esforçat molt per integrar-se i desenvolupar el seu projecte de vida al nostre municipi. Som una vila acollidora i facilitarem que les persones que ho desitgin tinguin oportunitats per establir-se i conviure amb tots i totes nosaltres”.