Hi haurà 17 punts de control en tot el municipi amb l’objectiu de prevenir els fets delictius i detectar els vehicles que estiguin relacionats amb diferents requeriments dels cossos policials.

L'Ajuntament millorarà la seguretat ciutadana amb la instal·lació de càmeres lectores de matrícules

Última revisió 30-11-2020 17:28
30/11/2020

El Ple municipal ha aprovat el projecte d’implantació de diverses càmeres de videovigilància a la Roca del Vallès. Es tracta d’un projecte molt important que suposarà un pas endavant per millorar la seguretat ciutadana, amb la instal·lació de 17 punts de control que registraran les matrícules dels vehicles que circulen pel municipi. Un d’aquests punts serà mòbil i s’instal·larà a un dels vehicles de la Policia Local, fet que millorarà l’eficàcia d’aquest servei.

Cal remarcar que aquests dispositius només gravaran els vehicles i creuran les matrícules amb les bases de dades policials, en cap cas es gravarà a persones ni es violarà el seu dret a la intimitat, tal i com es recull en la Llei Orgànica de Protecció de Dades. A més tampoc serviran per controlar el trànsit ni multar aquest tipus d’infraccions.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Daniel Valls, ha explicat que: “Les càmeres de videovigilància pretenen complir amb el trinomi prevenció, detecció i investigació. Suposaran un reforç a les polítiques de seguretat, oferint més recursos a la Policia Local i a la resta de cossos policials per evitar els fets delictius i, en cas que es produeixin, fer més eficient les actuacions policials”.

Funció de prevenció

Els punts de videovigilància estaran degudament senyalitzats per remarcar que es controla els vehicles que entren i surten del municipi. Així, un dels objectius seria que les persones que tinguin intenció de delinquir desisteixin atenent que hi ha un sistema de vigilància afegit als recursos assistents.

Coordinació per a la detecció de sospitosos

Les càmeres tindran un paper cabdal en la detecció de sospitosos. Quan un vehicle que consta en la base de dades policial és detectat per qualsevol de les càmeres, fixes o mòbil, la patrulla de servei rebrà un avís immediat on constarà la fotografia del vehicle i el punt de detecció. Això permetrà que ràpidament es puguin desplaçar a la zona per fer la recerca del vehicle i donar avís a Mossos i a les Policies Locals veïnes per iniciar un dispositiu per interceptar-lo.

Millora de les tasques d’investigació dels fets

El sistema de càmeres de control de matrícules pretén la resolució dels fets sota investigació, atès que en moltes ocasions els agents només disposen d’informació dels testimonis que hagin presenciat un robatori o un accident. A partir d’ara, gràcies a les dades recollides per les càmeres, es podrà millorar la comprovació de quins vehicles poden estar relacionats amb els fets.