El consistori està d’acord amb l’impuls de les energies renovables però aquest projecte en concret era molt perjudicial pel territori i el medi ambient.

L'Ajuntament vetlla per la protecció del pla de Santa Agnès i celebra que no s'hi instal·larà un parc fotovoltaic

Última revisió 02-06-2021 11:24
02/06/2021

La Ponència d'Energies Renovables de la Generalitat de Catalunya ha emès una resolució desfavorable sobre la viabilitat de l'emplaçament del projecte de planta solar que es volia construir a la Roca del Vallès. El text remarca “l’interès natural i criteris agraris” que reforcen la necessitat de protegir aquest indret del municipi, en concret el Pla de Santa Agnès.

L’Ajuntament sempre s’ha mostrat desfavorable a aquest projecte per l’alt impacte al medi rural i la biodiversitat, fent arribar a la Generalitat nombrosos informes urbanístics, ambientals, paisatgístics, d'infraestructura, d'impacte al medi, etc. alertant que no és el millor indret on instal·lar un camp fotovoltaic com es proposava.

El regidor d’Urbanisme, Xavier del Villar, ha explicat: “Sempre vetllarem per conservar el nostre entorn, i seguirem treballant per fomentar i implantar les energies renovables, amb el ferm compromís de treballar amb la mirada fixada amb l’Agenda 2030 i complint amb els objectius que ens marquen els ODS, que son una necessitat i una urgència, però alhora tenim la responsabilitat de fer-ho d'una manera més coherent i cercant sempre el mínim impacte per al medi ambient i per l'entorn”.

El projecte preveia la construcció d’un macro parc fotovoltaic (més de 37.400 panells amb una extensió de més de 90.200m2). El pla de Santa Agnès és una gran extensió de camps de cultiu i està situat a la vora del riu Mogent, l’àmbit es situa pràcticament en la seva totalitat en zona d’inundable, el qual fa que sigui d'un alt interès natural, ecològic i agrari, i esdevé una zona important per a la conservació d’espècies de fauna de l’annex de la Llei 22/2003,de protecció d’animals, així com cal destacar la presència de nidificació d’aus de l’annex I de la Directiva d’aus i, que per tant, cal incidir en l’impacte derivat d’aquesta proposta d’instal·lació. La posició del consistori ha estat que s'ha de conservar com a espai natural i agrari, tal i com ho coneixem actualment.