Així ho estableix l’ordenança municipal, i amb el nou carnet de la deixalleria es pot mantenir un control més adequat dels usos de l’equipament.

Cal fer ús de la deixalleria presencialment almenys sis cops l'any per gaudir del 10% de bonificació de la taxa d'escombraries

Última revisió 09-07-2021 08:43
09/07/2021

L’Ajuntament de la Roca del Vallès ofereix una bonificació a tots els usuaris en la taxa d’escombraries per fomentar que es faci servir el servei de deixalleria. En concret, la bonificació és del 10% per a tots els usuaris que hi vagin almenys sis cops l’any, en mesos diferents, i per dipositar un mínim de deixalles.

El regidor de Medi Ambient i Pagesia, Jordi Bacardit ha animat a la ciutadania i empreses a fer ús dels servei i ha explicat: “Volem facilitar que la gent recicli, separi correctament els residus i es pugui desprendre de les rampoines. Així, estem millorant les illes de contenidors i ampliem el servei de recollida selectiva, i comptem amb un servei de deixalleria excel·lent”.

L'ordenança municipal deifineix els materials i quanties que estan subjectes a la bonificació, i que tot seguit indiquem:

• Oli de cuina: un mínim d'1,5 litres.
  • Voluminosos (mobles, matalassos, electrodomèstics de línia blanca): mínim d'1 m³.
  • Bateries de cotxes: mínim 1 unitat.
  • Residus elèctrics (fluorescents) i electrònics (REE): mínim 1 unitat.
  • Dissolvents, pintures o vernissos: mínim 1 pot d'1 litre.
  • Restes de fusta i poda.

L'any 2020 va entrar en vigor el nou carnet de la deixalleria, que a l'estar informatitzat permet saber amb més exactitud l'ús d'aquest servei. A partir del mes de setembre es disposarà d'una pàgina web on els usuaris podran consultar l'ús que estan fent de les targetes.