A principis de l’any vinent es faran obres per millorar la intersecció amb la carretera i el revolt, fet que garantirà una major seguretat viària.

El veïnat de la Pineda podrà sortir i entrar de la urbanització amb més seguretat

Última revisió 15-11-2021 13:12
15/11/2021

En el marc del “Pla de Seguretat Viària 2016”, i específicament, a l’àmbit dels revolts, d’acord amb el “Pla de Millora de revolts de la xarxa local de carreteres de la Diputació de Barcelona”, la Diputació de Barcelona iniciarà els treballs per reformar el punt quilomètric 23 de la carretera BV-5001, on hi ha el revolt i l’entrada a la urbanització de la Pineda. Les obres s’iniciaran a principis de l’any vinent.

L’objectiu és la millora de la seguretat viària, reformant el revolt existent així com la intersecció existent a la urbanització La Pineda. La plataforma actual resulta insuficient per encabir aquestes actuacions, així que s’ampliarà la calçada cap a la banda del riu fet que permetrà millorar tant el radi de la corba existent com encabir els elements de millora de la intersecció i, alhora, fer que la intersecció sigui molt mes visible i perceptible.

Aquesta actuació permetrà poder accedir i sortir de la urbanització amb major seguretat, millorant la visibilitat i reduint els riscos que hi ha actualment a l’hora d’entrar i sortir de la Pineda”, explica el regidor d’Urbanisme, Xavier del Villar. “La voluntat de l’Ajuntament sempre és treballar colze a colze amb les institucions supramunicipals, en aquest cas amb la Diputació, per endegar projectes que millorin el nostre municipi”, ha afegit.

Actualment un vehicle que procedeix de la Roca s’ha d’aturar a la corba per girar cap a l’esquerra i entrar a la urbanització, una maniobra perillosa per la manca de visibilitat i el fet d’haver-se d’aturar enmig de la carretera tallant el pas als altres vehicles. Així mateix, els vehicles que es volen incorporar a la carretera des de la Pineda ho fan en condicions d’inseguretat, atès que el carril d’incorporació és inexistent i entren a la carretera a una velocitat molt baixa, fet que suposa un risc atès la velocitat a la que circulen els altres vehicles.

Tot plegat es millorarà a partir del 2022. El pressupost de l’actuació és de 365.231,02 € i es calcula un termini d’execució global dels treballs de 18 setmanes (4 mesos).