Guia per donar suport a les persones refugiades pel conflicte bèl·lic a Ucraïna

Última revisió 14-03-2022 10:40
14/03/2022

S’estan coordinant diverses iniciatives solidàries al municipi entre les entitats i l’Ajuntament.

La Generalitat i el Fons Català de Cooperació posen a la disposició de la ciutadania informació sobre l’acolliment.

Molts roquerols i roqueroles estan amatents per poder donar el seu suport a les famílies que estan patint els estralls de la guerra a Ucraïna. Diverses entitats i col·lectius veïnals, així com l’Ajuntament, estan coordinant iniciatives per canalitzar aquesta solidaritat. De la mateixa manera, la Generalitat de Catalunya està organitzant l’arribada de persones refugiades. Així, us oferim informació oficial sobre com poder ajudar en aquest conflicte:

Aportacions econòmiques

Podeu participar econòmicament fent donacions a ONG sobre terreny, o vehicular les aportacions a través del Fons Català de Cooperació utilitzant els següents números de compte:

• Codi IBAN: ES91 0182 6035 4102 0160 8531
  • Codi IBAN: ES79 2100 3200 9625 0002 9627

Per tal que es destini al conflicte armat a Ucraïna, cal incloure el concepte: Campanya 3699-Crisi Ucraïna

El Fons Català de Cooperació demana que no es faci recollida de material per enviar, atès que pot tardar molt de temps en arribar a qui ho necessita i encara no està ni garantit que arribi. Trobareu més informació de les recomanacions del Fons aquí

Acollida de persones refugiades

La Generalitat ha creat un dispositiu de resposta davant la situació a Ucraïna dirigida a les persones ucraïneses que hagin arribat a Catalunya. El servei 012 ha habilitat un servei d'atenció en ucraïnès, i hi ha un formulari d’immigració i refugi on adreçar els oferiments sobre aquest aspecte:

• Oferiment per acollir una família
  • Oferiment d’ofertes de feina
  • Oferiment per acollir menors

En el cas de persones que ja hagin acollit a menors d'edat sense tutor legal, cal que truquin al telèfon d’Infància Respon 116 111.

Per qualsevol dubte sobre l’acollida, també es pot contactar amb el Comitè d’Acollida per a les Persones Refugiades a través de la bústia  comiteacollida.igualtat@gencat.cat.

Trobareu un Preguntes i Respostes al web de la Generalitat.

Recollida de material humanitari

Com hem explicat es desaconsella la recollida de material per enviar a Ucraïna, però sí que es poden fer donacions per a famílies que ja es trobin aquí. Així, la Xarxa de Voluntariat i la Roca-Vol han organitzat jornades solidàries als mercats setmanals, on es pot donar menjar, productes higiènics i sanitaris. Properament també es duran a terme activitats per recaptar fons per ajudar a les persones refugiades.

Malgrat la bona voluntat i la urgència, l’Ajuntament de la Roca del Vallès demana que sempre es faci cas de les informacions oficials i s’articuli l’ajuda a través dels organismes públics acreditats. Així, l’Ajuntament de la Roca del Vallès informarà en tot moment de les accions que es duran a terme. Podeu estar al dia de l’actualitat municipal donant-vos d’alta al servei de difusió via Whatsapp.