A causa d’un recurs administratiu ordinari interposat per una de les empreses concursants, el projecte no es podrà posar en marxa aquesta tardor.

La implantació de les càmeres lectores de matrícules s'endarrereix fins l'any vinent

Última revisió 09-09-2022 11:40
09/09/2022

El projecte de càmeres lectores de matrícules haurà d’esperar. Aquest preveia instal·lar al municipi 17 punts de control per registrar les matrícules dels vehicles que circulen, creuant les dades amb els arxius policials i així activar procediments preventius en cas de detectar vehicles relacionats amb fets delictius. La seva implantació no es podrà fer fins l’any vinent, atès un recurs ordinari que s’ha de resoldre en el procés d’adjudicació del contracte públic.

El projecte es va aprovar el novembre de 2021, després d’anys de feina per part del consistori, i posteriorment es va iniciar la licitació per a la seva adjudicació i execució. A la licitació és van presentar 5 empreses amb diferents propostes que responien a les exigències del projecte aprovat per l’Ajuntament. A la fase final de la licitació es va excloure una de les empreses perquè els serveis tècnics van considerar que la seva proposta no s’adequava als plecs tècnics i administratius.

La Junta de Govern va adjudicar el contracte en la sessió del dia 30 de juny de 2022. Posteriorment, l’empresa que va resultar exclosa del procés va interposar un recurs especial al Tribunal Català de Contractes contra la seva exclusió, fet habitual en els processos de contractació pública. El problema és que el tribunal compta amb uns terminis de resolució elevats, fet que impedeix que el projecte es pugui adjudicar i executar-se aquest any.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Daniel Valls, ha explicat que: “És una llàstima que per temes administratius s’endarrereixi, hi hem treballat molt i el projecte de les càmeres lectores és importantíssim pel municipi”, i ha afegit: “Tot i això, quan es resolgui la policia local podrà comptar amb aquesta eina per evitar els fets delictius”.

Més esforç per a la seguretat ciutadana

Malgrat aquest retard, l’Ajuntament de la Roca del Vallès continua compromès amb el pilar que suposa la seguretat ciutadana. La Policia Local treballarà amb el màxim esforç i dedicació pel control dels delictes contra el patrimoni. Així i tot, es duran a terme diferents línies de treball destinades a millorar aquesta tasca durant els propers mesos:

• S’iniciarà una nova campanya per informar a la ciutadania de les millors accions per protegir-se d’un robatori com també com actuar durant i després d’un fet, en la línia dels darrers anys, que han donat bons resultats.
  • Es reforçaran els contactes amb les associacions veïnals per informar-los de les accions policials que es durant a terme durant els mesos amb més concentració de fets delictius i per poder intercanviar sensacions envers la sensació de seguretat del veïnat.
  • Amb l’ampliació de la plantilla policial es guanya força per poder fer front a aquesta tipologia delictiva que tant preocupa a la ciutadania, així i tot és realitzaran reforços especials per tenir dues patrulles de servei i així poder donar millor servei a nivell quantitatiu i qualitatiu en els dispositius policials.
  • Es faran trobades amb el Cos de Mossos d’Esquadra per elaborar plans de coordinació entre els dos cossos que augmentin la seguretat i també la tranquil·litat del veïnat.