La Generalitat decreta noves mesures restrictives, entre les quals destaca el confinament municipal els caps de setmana, el tancament de grans superfícies comercials i la suspensió de totes les activitats culturals.

La reducció de la mobilitat, objectiu clau per contenir els contagis del coronavirus

Última revisió 29-10-2020 18:58
29/10/2020

La xifra de contagis per la Covid-19 és molt preocupant i, per evitar el col·lapse del sistema sanitari, la Generalitat ha decretat noves mesures. L’objectiu és reduir la mobilitat i evitar les interaccions socials. Així, la principal mesura és que durant 15 dies es tanquen les fronteres catalanes, i no es podrà sortir excepte per motius justificats, com anar a treballar. Els caps de setmana s’estableix un confinament municipal, és a dir, que ningú podrà sortir del seu poble o ciutat, des del divendres a les 06 h al dilluns a les 06 h, excepte mobilitat essencial.

Limitació dels serveis municipals

El nou decret estableix que queden suspesos tots els actes culturals. Això afecta als espectacles del cicle La Minúscula, que es fan cada setmana als centres cultural de cada nucli. Així, els tres propers espectacles previstos no es podran celebrar presencialment.

A més, també s’han de tancar els equipaments esportius que no acullin entrenaments de clubs, i per aquest motiu el CEM ha de tancar portes. No es cobrarà la quota als usuaris i usuàries. Tot i el tancament, es procurarà recuperar les activitats dirigides en format online a través de les xarxes socials.

Per últim, també es limiten els serveis de les biblioteques. A partir d’ara i durant 15 dies només es podrà fer servir el servei de préstec.

Tancament dels centres comercials

Els centres comercials han de tancar, i les botigues majors de 800 m2 han de limitar la superfície d’ús i limitar l’aforament al 30%. El comerç minorista d’alimentació i productes essencials i de primera necessitat (productes d’alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat, farmàcies, ortopèdies, òptiques i centres veterinaris), inclosos els establiments en centres comercials, pot romandre obert. Per altra banda, el repartiment de menjar a domicili s’amplia fins les 23 h.

Per a més informació, podeu consultar el web del departament d’Interior