Davant l'augment dels exemplars que hi ha, cal que prenguem mesures per evitar que causin incidents al nostre municipi.

L'Ajuntament inicia una campanya informativa per alertar sobre la sobrepoblació de senglars

Última revisió 25-02-2022 10:56
25/02/2022

L'Ajuntament de la Roca del Vallès ha iniciat una campanya informativa per explicar a la població la situació d'alerta pels senglars. Els Agents Rurals de la Generalitat van reunir-se amb l'alcalde, Albert Gil, per comunicar la situació "preocupant" atès l'elevat nombre d'exemplars que hi ha a tota la serralada de Marina. Per aquest motiu, el batlle ha enviat una carta a tots els veïns i veïnes explicant els fets, i s'han editat diversos materials per conscienciar a la població.

L'objectiu principal és que les persones no prenguin riscos, atès que aquests animals són cada cop més presents a l'entorn urbà i, al ser ferèstecs, poden ser perillosos si se senten amenaçats. És molt important sobretot pels amos de gossos, atès que poden arribar a atacar.-los i ferir-los. A més, la mobilitat que s'ha observat dels senglars fa que es demani especial atenció a l'hora de circular per les carreteres del municipì, ja que les creuen sovint i es poden produir accidents.

L'alcalde de la Roca del Vallès, Albert Gil, ha explicat: "Adoptem el compromís de buscar solucions per evitar que continuïn les destrosses en habitatges i patrimoni rural. Estem en contacte amb la Generalitat per establir accions que fomentin la biodiversitat i que no suposin un risc per a les persones".

Tot seguit expliquem esquemàticament la situació:

Quins problemes ens poden comportar?

• Provoquen accidents de trànsit
  • Furguen la terra de conreus i jardins
  • Poden transmetre malalties als animals de granja i a les mascotes
  • Poden provocar danys a les persones i mascotes si se senten amenaçats

Què hi podem fer?

• No t’acostis ni els donis menjar
  • Llença les teves deixalles sempre a l’interior dels contenidors
  • No deixis menjar de les teves mascotes a l’exterior
  • No interactuïs amb els senglars. Són animals salvatges i imprevisibles
  • Tanca bé les portes de jardins i horts per impedir que passin
  • Passeja el gos amb corretja per entorns forestals, per evitar que s’enfronti amb aquests animals

Si te’n trobes a l’entorn urbà, no interactuïs amb ells i avisa a la Policia o als Agents Rurals (93 561 70 00).