S'inaugura un punt d'alimentació controlat per a gats ferals a Santa Agnès

Última revisió 10-06-2021 12:36
10/06/2021

L’Associació Gats la Roca vetlla per la salut pública i el benestar de les colònies de gats del municipi.

El carrer Pi Gros de Santa Agnès de Malanyanes disposa d’un nou element pel control de les colònies de gats ferals. Es tracta d’una caseta on els animals podran resguardar-se del mal temps i on hi trobaran menjar, fet que permetrà que estiguin controlats i que no es dispersin pel municipi.

Aquest tipus d’iniciatives tenen diverses avantatges. Per una banda, permet que els animals tinguin un lloc de referència on trobar menjar i per tant minimitza el seu desplaçament per altres indrets del municipi. Aquest fet evita accidents de trànsit i possibles molèsties al veïnat. Per altra banda, permet als professionals mantenir un control sobre les colònies, veure l’estat de salut dels animals i dur a terme accions d’esterilització.

La regidora de Salut Pública, Marta Pujol, ha explicat que “és important que la gent sàpiga que els gats del carrer estan controlats, i no els donin menjar ni se’ls molesti. Amb accions conjuntes amb l’Associació Gats i altres entitats el que fem és vetllar per la salut de totes i tots vigilant la població d’animals i creant projectes per tenir-los en bones condicions”.