Serà el dissabte 18 de febrer, quan hi haurà les rues i els concursos de disfresses.

Torna la disbauxa del Carnestoltes a la Roca i la Torreta

Última revisió 08-02-2023 13:57
08/02/2023

Després de les restriccions pandèmiques dels darrers anys, per fi arriba una edició del Carnestoltes de la Roca del Vallès que se celebrarà amb normalitat. Enguany el gran dia serà el dissabte 18 febrer, on s’espera que els veïns i veïnes participin de les activitats organitzades per l’Ajuntament i comissions. El regidor de Cultura i Festes Populars, David Espuña, anima a tothom a participar dels actes i explica que “recuperem aquesta festa esbojarrada i volem la implicació de cada cop més gent”.

Actes a la Roca

La trobada serà el dissabte a les 16.30 h a la plaça de Sant Jordi, on es farà la cremada del Rei Carnestoltes. Tot seguit s’iniciarà la rua, que recorrerà els carrers del centre i acabarà al Centre Cultural. Allà es farà el berenar i el concurs de disfresses.

Si voleu seguir la rua, aquest serà el recorregut: Plaça Sant Jordi, Anselm Clavé, rambla Mestre Torrents, Tenor Viñas, Campoamor i Lope de Vega fins Centre Cultural. A l’arribada al Centre Cultural es repartirà berenar per la mainada.

Si voleu inscriure-us al concurs, aquesta és la informació:

• Pot participar al concurs tothom que ho desitgi i hagi fet la inscripció mitjançant el formulari, fins el dijous 16 de febrer. No es podran fer inscripcions el mateix dia de l’acte del dissabte 18 de febrer.
  • En el cas de menors d’edat, la inscripció a través del formulari l’haurà de signar el pare/la mare o el/la tutor legal de la persona participant. En el cas de ser una comparsa o un grup de menors de 18 anys, també s’haurà de responsabilitzar una persona adulta.
  • Cada comparsa nomenarà una persona responsable que serà la interlocutora vàlida amb l’organització. Aquesta persona tindrà cura que els membres del seu grup mantinguin un comportament adequat i en el cas que hi hagin menors hi haurà d’haver una persona adulta responsable.
  • Hi haurà tres premis, que seran els següents: A la disfressa més creativa; A la millor coreografia; A la disfressa més divertida. Els guanyadors/es es donaran a conèixer a l’acte del dissabte 18 de febrer al Centre Cultural de la Roca i podran recollir els premis al mateix moment.
  • Les inscripcions es faran a la regidoria de Cultura mitjançant el correu electrònic: cultura@laroca.cat . També es podran formalitzar a l’oficina d’Atenció al Ciutadà

Actes a la Torreta

Enguany les disfresses proposades seran inspirades per civilitzacions antigues. El diumenge 10 de febrer es farà un taller familiar al Centre Cultural al matí per decorar-lo i preparar el Carnestoltes. El dissabte 18 de febrer hi haurà els actes principals: a les 17 h es farà la trobada a la plaça de Valldoriolf, a les 17.30 h començarà la rua pels carrers del barri, i acabarà al Centre Cultural on es farà el concurs de disfresses. A la cartelleria hi trobareu un codi QR que us portarà al formulari d’inscripció.