Els comptes del 2022 són els més alts de la història del municipi, i sense la necessitat d’augmentar la pressió fiscal al veïnat.

Un nou pressupost centrat en la millora de la via pública i els serveis a la ciutadania

Última revisió 28-01-2022 10:04
28/01/2022

L’Ajuntament de la Roca del Vallès ha aprovat definitivament el pressupost municipal de l’exercici 2022, que puja a 15.407.459,79 euros. Els comptes destaquen per l’augment de diverses partides encaminades a la millora de l’espai públic, a pal·liar les conseqüències de la pandèmia a nivell social i econòmic, i a consolidar els serveis públics per oferir un millor servei a la ciutadania. A més, es contempla un annex de 9.750.301,75 euros íntegrament per a finançar inversions. Amb tot, es tracta del pressupost més alt de la història del municipi i la previsió d’ingressos no contempla cap augment de la pressió fiscal (no s’apugen ni els impostos ni les taxes).

La regidora d’Economia i Hisenda, Marta Pujol, ha explicat: “Hem fet un treball meticulós per sanejar, reorganitzar i planificar, i com a resultat tenim aquest pressupost. Podrem invertir en projectes molt importants pel benestar del veïnat, a la vegada que assegurem la bona salut financera de l’Ajuntament pels propers anys”.

Els comptes destaquen per l’augment de la despesa (5,5%), i destaca el Capítol 2 per recollir la millora dels serveis de recollida de residus i de neteja viària; i el Capítol 1 on es contemplen les noves contractacions de personal per consolidar la plantilla municipal. En aquest sentit, es contempla la incorporació de deu persones, que reforçaran les àrees de Secretaria i de Territori. També s’han fet diversos canvis en la distribució de les partides per agilitzar certs processos administratius i que l’Ajuntament pugui oferir un millor servei a la ciutadania. A més, s’ha aprovat recentment la relació de llocs de treball del consistori per adequar els recursos humans a les necessitats actuals del municipi.

Més de 9 milions per a inversions

El pressupost 2022 destaca per contemplar l’augment de diverses partides encaminades a millorar l’espai públic i els serveis que ofereix el consistori en l’àmbit social. Per una banda, les inversions augmenten de manera molt significativa, amb un annex dels comptes i una previsió molt ambiciosa que es podrà finançar gràcies als estalvis municipals (el romanent). En especial destaquen les partides d’actuacions en l’espai urbà, com la millora de les voreres (740.000 euros) i l’asfaltat dels carrers (660.000 euros); la instal·lació del sistema de videovigilància a les vies públiques (230.000 euros); i l’adequació dels camins rurals (198.000 euros). A més, es contempla la inversió en projectes transformadors com ara l’Eix Cívic de la Torrera (400.000 euros), el Passeig Fluvial (200.000 euros), i l’adequació de Can Sol i Can Torrents (360.000 euros).

Millor estructuració dels comptes

Per tal de millorar la gestió dels comptes municipals s’han reorganitzat diverses partides, agrupant projectes i àmbits, fet que facilitarà la posada en marxa de polítiques públiques. Per altra banda, s’ha continuat treballant per sanejar la institució, renegociant préstecs i sol·licitant productes financers més favorables que comportin un estalvi de les despeses financeres. Actualment el nivell d’endeutament és molt baix, i es treballa amb l’objectiu que continuï reduint-se a la vegada d’afrontar inversions realistes i necessàries per la població.