L’Ajuntament clourà el 24 de juny una campanya preventiva per evitar la venda d’alcohol a menors d’edat i l’ús adequat dels petards.

Visquem amb seguretat la darrera revetlla pandèmica

Última revisió 22-06-2021 18:25
22/06/2021

Amb l’objectiu que el conjunt de la ciutadania visqui amb seguretat i de manera festiva la propera revetlla de Sant Joan, l’Ajuntament de la Roca del Vallès fa dies que està desenvolupant una campanya informativa per evitar les problemàtiques que acostumen a produir-se durant aquesta festa popular.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Daniel Valls, ha explicat: “Els agents cívics i la Policia Local han fet una tasca magnífica per prevenir i que visquem una revetlla lúdica i segura. I amb la confiança que sigui la darrera celebració amb restriccions sanitàries”.

Els agents cívics s’han acostat als establiments que subministren alcohol, informant-los de tota la normativa relativa a la venda a menors d’edat. També se’ls van donar pautes d’actuació en cas de que tinguin conflictes amb menors que no acrediten l’edat o que deleguen la compra en amics majors d’edat. Per altra banda es va realitzar un repartiment d’informació sobre l’ús adequat dels petards en les zones on s’han instal·lat casetes de venta. És important remarcar que no es faci servir pirotècnia a menys de 500 metres d’una zona boscosa, i mai manipular petards si s’ha posat gel hidroalcohòlic.

Per altra banda, la Policia Local durant els últims caps de setmana ha dut a terme diversos dispositius de control de festes il·legals i botellots per tot el municipi. També s’han fet inspeccions a establiments que podien generar problemàtiques de venda d’alcohol a menors d’edat. Les inspeccions van comptar amb el suport del cos de Mossos d’Esquadra. Es van observar incompliments de la normativa que comportaran diversos expedients.

Dispositiu especial durant la revetlla

A més, durant la vesprada del 23 de juny s’iniciarà un dispositiu especial per garantir la seguretat de la jornada. L’objectiu seguirà sent la minimització de l’accés a begudes alcohòliques per part de menors, amb punts de control davant de diferents establiments.  Durant la nit de la revetlla es reforçarà el servei policial per donar una millor resposta a totes les incidències de seguretat ciutadana o d’incendi que es puguin produir. També es comptarà amb la col·laboració dels voluntaris ADF de Serra de Marina, amb 10 persones,  3 vehicles i un camió carregat d’aigua per evitar qualsevol incendi.