L’acte estava previst pel dissabte 21 de novembre però, atenent les mesures preventives per la Covid-19, el consistori ha volgut ajornar-lo i buscar una nova data perquè es pugui celebrar amb seguretat.

L'Ajuntament decideix ajornar la gala del Premi Romà Planas i Miró

Última revisió 16-11-2020 10:45
16/11/2020

El lliurament dels premis de la 22a edició del Premi Romà Planas i Miró de Memorials Populars haurà d’esperar. L’Ajuntament de la Roca del Vallès ha decidit ajornar l’acte, que estava previst pel dissabte 21 de novembre al Centre Cultural de la Roca. La decisió s’ha pres atenent les restriccions imposades per la Generalitat per contenir l’expansió de la Covid-19, i s’ha considerat prudent ajornar l’esdeveniment fins que es pugui celebrar amb seguretat.

La regidora de Cultura i Festes Populars, Laura Álvarez Estapé, ha explicat que “lamentem haver d’ajornar l’acte, la pandèmia estan afectant especialment als esdeveniments culturals, però cal que siguem responsables. Quan sigui possible farem l’acte i donarem la visibilitat i reconeixement que els finalistes del premi es mereixen, ajustant-nos a les mesures sanitàries del moment i vetllant per poder dur a terme una gala a l’alçada de la importància del Premi Romà Planas i Miró”.

Les obres finalistes del certamen d’enguany són:

• MEMÒRIES D’UN HOME DEL CARRER d’Antoni Roig i Blasco
  • MEMÒRIES D’UN IMMIGRANT CATALÀ de Michel Serrat
  • VIATGE PER UNA VIDA de Peret de Bisaura

Totes les obres són autobiogràfiques i inèdites, testimoni d’una època concreta de la nostra història narrada per persones no professionals de l’escriptura. Les obres que participen en el Premi passen per un doble procés de selecció: en primer lloc, el Jurat Popular format per veïnat del municipi tria un màxim de cinc obres finalistes mitjançant un procés de selecció en tres rondes de lectura. Les obres finalistes passen al Jurat Estatal que decideix l’obra guanyadora.

L’Arxiu de la Memòria Popular de la Roca del Vallès té per objectiu la recuperació, la conservació i la catalogació de tot tipus de documentació autobiogràfica, memòries, reculls de correspondència, testimonis, etc. i potenciar el seu fons documental esdevenint un punt de referència internacional en l’àmbit del memorialisme. Per aquest motiu convoca anualment el Premi Romà Planas i Miró de memòries populars, on l’autor/a guanyador/a rep com a premi 1.300 euros i la publicació de la seva obra.