S’han comprat ordinadors, dispositius d’emmagatzematge i targetes lectores de DNI electrònic perquè el personal municipal esdevingui més eficient quan fa teletreball.

El consistori es dota de més mitjans per garantir el teletreball i avançar en l'administració electrònica

Última revisió 02-10-2020 15:29
02/10/2020

L’Ajuntament de la Roca del Vallès es va trobar amb la necessitat de contractar material informàtic per a que els seus treballadors poguessin teletreballar durant el confinament decretat per l’Estat d’Alarma. L’aturada brusca de tota activitat va suposar un repte per la prestació de serveis a la ciutadania, ja que els equips informàtics des d’on es realitzen diversos tràmits es troben físicament en dependències municipals, i per qüestions de seguretat no s’hi pot accedir remotament.

Aleshores el consistori va prendre la decisió de fer un pas endavant i aprovisionar-se de material, per una banda davant la necessitat de teletreballar per les mesures de l’Estat d’Alarma, però per altra banda per fer front en un futur a noves mesures restrictives de la mobilitat i per donar un servei més eficient a la ciutadania.

Així, l’Ajuntament ha comprat ordinadors, dispositius d’emmagatzematge usb i targetes lectores de DNI. Per exemple, amb aquest darrer component els treballadors i treballadores municipals podran signar telemàticament documents oficials, fet que agilitzarà molts dels processos que es fan dia a dia en el sí de l’administració.

L’alcalde de la Roca del Vallès, Albert Gil, ha explicat que “tots i totes hem viscut una situació de pandèmia inèdita i ens hem hagut d’adaptar com hem pogut. Des de l’Ajuntament ens hem preparat per atendre molt millor als veïns i veïnes, de manera més àgil i eficient, encara que hi hagi un decret de confinament. La prioritat és el servei públic i atendre al veïnat en el que necessiti”.