La Roca del Vallès és l’amfitriona de la sisena edició, que compta amb la implicació dels Ajuntaments de Granollers, les Franqueses del Vallès i Canovelles, a més de les comunitats educatives i el Centre de Recursos Pedagògics.

La robòtica se centra en l'estalvi d'aigua en la jornada presencial del Vallèsbot 2023

Última revisió 30-05-2023 16:11
30/05/2023

L’aigua ha estat la protagonista del projecte tecnològic i de robòtica Vallèsbot, la iniciativa nascuda de les inquietuds de professionals de l’educació que veuen en la robòtica una eina poderosa per incentivar vocacions tecnològiques entre els infants. Amb el lema “Gota a gota", l’alumnat ha presentat les seves idees que s’han centrat, sobretot, en com estalviar aquest recurs tan important.

La jornada s’ha celebrat a l’aparcament del Centre Esportiu Municipal, ja que la Roca del Vallès és l’amfitriona de l’edició del Vallèsbot 2023. Enguany hi ha participat 20 centres educatius dels municipis de Granollers, les Franqueses del Vallès, Canovelles i la Roca del Vallès, amb prop de 800 alumnes. S’han instal·lat paradetes on l’alumnat ha ensenyat les seves creacions i les ha explicat a la resta de companys i companyes.

La fira s’ha iniciat amb la visita inaugural dels alcaldes de la Roca del Vallès, Albert Gil; de Canovelles, Emilio Cordero; i els regidors d’Educació de Granollers, Francesc Aroles; i les Franqueses del Vallès, José Antonio Aguilera; a més de representants dels serveis educatius de la Generalitat i del Consell Comarcal. El batlle roquerol, Albert Gil, ha destacat “la creativitat i la conscienciació dels infants sobre l’estalvi d’aigua, en un context complicat per la sequera”.

Per la seva banda, el director dels Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental del Departament d’Ensenyament, Simó López, ha explicat: “Vull felicitar al professorat per la gran tasca que fan any rere any, estimulant el treball en grup i la implicació social”.

La fira s’ha desenvolupat durant tot el matí i ha rebut la visita de diversos grups classe i també de veïnat encuriosit pels projectes de robòtica que l’alumnat explicava amb dedicació. A més, l’alumnat de l’escola Mogent ha fet entrevistes en directe als representants polítics i educatius en el marc del projecte Ràdio Mogent.

El projecte VallèsBot

Aquest projecte va néixer el curs 2017/2018 del treball en xarxa entre professors, centres educatius, Ajuntaments i el Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental I. Es tracta d’una activitat intermunicipal per la implementació dels coneixements de la robòtica i el pensament computacional tot donant solucions a reptes quotidians del nostre entorn més proper. A diferència d’altres projectes de vocació i cultura tecnològica, la Vallèsbot no és competitiva i es fa en horari lectiu, fet pel qual tot l’alumnat pren part de la proposta i aprèn de la construcció i programació de robots.