El projecte, que forma part del PAM 2023-2027 i del Pla d'Inversions per al 2024, preveu iniciar les obres el 2025 i adaptar aquest espai a les normatives d’accessibilitat i seguretat

L'Ajuntament aprova inicialment la reforma del Casal de Joves de Santa Agnès, amb una inversió de 242.000 euros

Última revisió 09-10-2024 09:08
09/10/2024

L'Ajuntament de la Roca del Vallès va donar llum verda, en la Junta de Govern celebrada el passat 4 d’octubre, a l’aprovació inicial del projecte de reforma del Casal de Joves de Santa Agnès, una obra de gran importància amb un pressupost de 242.000 euros. L'objectiu del govern municipal és aprovar definitivament el projecte abans que acabi l'any, per tal que les obres puguin començar durant el 2025. Aquesta actuació s'emmarca dins del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2023-2027 i del Pla d’Inversions previst per al 2024, on l'Ajuntament destinarà prop d'1 milió d'euros per millorar equipaments socials, municipals i esportius.

L’edifici del Casal de Joves, construït l’any 1960, fa anys que està tancat, ja que presenta diverses mancances estructurals i de seguretat que el deixen fora de la normativa vigent, especialment pel que fa a accessibilitat i instal·lacions. Per això, la reforma té com a objectiu principal restaurar les patologies existents a l’edifici, condicionar l’aïllament per millorar el confort tèrmic i l’eficiència energètica, i adaptar-lo a les normatives d’Accessibilitat i de Seguretat en cas d’incendi, entre altres. La regidoria de Grans Inversions va contractar a l’abril unes empreses especialitzades per diagnosticar l’estructura dels edificis, fer una inspecció sanitària i analitzar l'afectació estructural de plagues.

En concret, el projecte inclou la redistribució de la zona de serveis interior per crear dos lavabos adaptats i un petit magatzem. A més, es preveu l’eliminació del magatzem exterior, que era una construcció auxiliar, i la creació d’una nova rampa d’accés que compleixi amb els requisits d’accessibilitat. També es realitzaran reparacions a la coberta, dotant-la d’aïllament, es restauraran les façanes, que també seran aïllades,  i s’instal·larà un equip de climatització d’alta eficiència energètica. L’estructura vista de fusta de la sala del Casal es conservarà i s’ignifugarà per garantir la seva seguretat.

Altres millores destacades inclouen l'ampliació del porxo al llarg de tota la façana sud i la construcció d’una petita grada de dos esglaons de cara a la pista exterior. A més, s’obrirà una nova finestra a la façana oest per millorar la il·luminació natural i es dotarà la sala del Casal d’una petita cuina.

El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Daniel Valls, ha destacat la importància d’aquesta reforma: “Volem que l’edifici es pugui tornar a obrir al públic, amb millores de funcionalitat i d’eficiència energètica, per posar-lo al servei dels joves i les entitats del poble, alhora que recuperem un patrimoni que forma part de la història del municipi". Valls ha subratllat que una de les prioritats del govern en aquest mandat és “dotar al poble d’espais de lleure per als joves”.

Avançant en els objectius estratègics

Des que va començar el mandat, l’Ajuntament està treballant en el desenvolupament d’actuacions estratègiques que serveixin per desenvolupar els eixos prioritaris del mandat, que són, entre d’altres, la millora dels serveis adreçats al col·lectiu jove, el suport a les entitats en la seva tasca de dinamització i cohesió del municipi, i l’atenció de qualitat a les persones grans.

Per respondre a aquestes prioritats, el govern de la Roca del Vallès té previst tirar endavant 5 projectes estratègics durant el mandat 2023-2027: el casal de joves, la rehabilitació de  la Rectoria vella, el centre per a les entitats i el jovent, el centre per a gent gran, i la terrassa del Centre Cultural La Torreta, així com altres grans inversions.