L’acte serà el 18 d'octubre al Centre Cultural de la Roca, i Alsius conversarà amb la periodista i presentadora de televisió, Ariadna Oltra

L'Ajuntament convida a la presentació del llibre guanyador de la 25a edició del Premi Romà Planas i Miró: 'Veni, vidi, vixi', de Salvador Alsius

Última revisió 08-10-2024 14:49
08/10/2024

L'Ajuntament de la Roca del Vallès convida a la presentació del llibre guanyador de la 25a edició del Premi Romà Planas i Miró de memorials populars: Veni, vidi, vixi, de Salvador Alsius. L’acte serà el 18 d'octubre, a les 19 h, al Centre Cultural de la Roca del Vallès. La periodista i presentadora de televisió, Ariadna Oltra, conversarà amb el també periodista i guanyador de la de última edició del Premi, Salvador Alsius. També intervindran en la trobada l'alcaldessa de la Roca del Vallès, Marta Pujol; la regidora de Cultura, Raquel Vilardebó, i el president del Jurat Popular, David Espunya. L’Ajuntament ha publicat l’obra, en col·laboració amb l’editorial Viena, i ha atorgat a Salvador Alsius un premi de 1.350 euros.

Veni, vidi, vixi

El periodista barceloní Salvador Alsius, nascut l’any 1948, va presentar el llibre sota el pseudònim Guillem Brown. L’obra narra les seves memòries d'infància, adolescència i primera joventut, des de vivències polítiques de la Transició fins als primers anys de vida acadèmica i els seus inicis professionals al Diari de Barcelona i a TVE. En el seu discurs durant l’acte de lliurament del premi, Alsius va dedicar el premi al desaparegut escriptor i amic Joan B. Culla, amb qui va treballar al programa de TV3 Memòria popular. L’alcaldessa Marta Pujol, en el seu parlament, va destacar que, gràcies a l’Arxiu, la Roca del Vallès ha esdevingut referent en la preservació de la memòria popular, recollint testimonis de persones, molt sovint anònimes, així com de col·lectius, que són imprescindibles per entendre el passat.

Pròximament, la 26a edició del Premi Romà Planas

Paral·lelament, l'Ajuntament de la Roca del Vallès i l'Arxiu de la Memòria Popular estan preparant una nova edició del certamen internacional Premi Romà Planas i Miró per premiar el text memorístic de més interès. El 31 de juliol va acabar el termini per presentar les obres. L’autor/a guanyador/a rebrà com a premi 1.200 euros i la publicació de la seva obra. El veredicte es donarà a conèixer en una cerimònia de lliurament, i els autors de les obres finalistes hi seran convidats.