Ja s’ha fet l’adjudicació definitiva i el sistema de control dels vehicles que entren i surten del municipi estarà operatiu aviat.

El projecte de càmeres lectores de matrícules començarà al proper trimestre

Última revisió 09-02-2024 14:31
20/07/2023

L’Ajuntament de la Roca del Vallès tirarà endavant el projecte d’implementació de càmeres lectores de matrícules a la via pública, que entrarà en funcionament durant el proper trimestre. El projecte ja ha estat adjudicat i només resta la seva execució.

Es tracta d’un projecte molt important que suposarà un pas endavant per millorar la seguretat ciutadana, amb la instal·lació de 17 punts de control que registraran les matrícules dels vehicles que circulen pel municipi. Un d’aquests punts serà mòbil i s’instal·larà a un dels vehicles de la Policia Local, fet que millorarà l’eficàcia d’aquest servei. Recordem que les càmeres no gravaran persones en cap cas, només registraran les matrícules per creuar-les amb les bases de dades policials.

El projecte es va endarrerir atès un recurs interposat per una de les empreses participants en el concurs públic, i que havia estat exclosa de l’adjudicació. Això va fer aturar el procediment i que no es pogués implementar a finals de l’any passat, com estava previst. La darrera resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic va permetre al consistori continuar amb l’adjudicació, demanant que s’inclogués de nou en el procés a aquesta empresa. Ara ja s’ha fet l’adjudicació definitiva i el projecte s’implementarà en els propers tres mesos.