El servei està disponible tots els dimarts de 9 a 13 hores al Servei Local d'Ocupació. Per accedir-hi, cal demanar cita prèvia

La Roca del Vallès impulsa un servei d'orientació laboral i acadèmica per a joves d'entre 16 i 29 anys

Última revisió 14-10-2024 11:07
14/10/2024

La Roca del Vallès ha posat en marxa aquest curs un recurs destinat als joves d'entre 16 i 29 anys que busquen suport i acompanyament per orientar el seu futur professional i acadèmic. Aquest servei, anomenat Suport a l'Orientació Juvenil, compta amb la col·laboració de l’Oficina Jove del Vallès Oriental i té com a objectiu oferir un acompanyament integral i assessorament personalitzat als i les joves en la construcció del seu projecte de vida.

El servei està disponible tots els dimarts de 9 a 13 hores al Servei Local d'Ocupació (carrer Lope de Vega, 10). Per accedir-hi, cal demanar cita prèvia al 662 191 647, a orientaciojoventut@vallesoriental.cat o a través de l’Instagram @ojvallesoriental.

La regidora de Joventut, Raquel Vilardebó, ha destacat que "és crucial oferir eines a la nostra joventut perquè pugui trobar el seu camí, tant en l'educació com en el món laboral”. La regidora també ha explicat que “aquest servei és especialment rellevant per aquells joves que es troben sense feina ni cursant estudis”.

El Suport a l'Orientació Juvenil ofereix un seguiment individualitzat, adaptant-se a les necessitats particulars de cada jove, amb l'objectiu de facilitar la inserció laboral o la reincorporació al sistema educatiu. Aquest nou recurs s'emmarca en el compromís del consistori per fomentar l'ocupabilitat juvenil i reduir l'atur en aquesta franja d'edat.

Avançant en els objectius estratègics

Des que va començar el mandat, l’Ajuntament està treballant en el desenvolupament d’actuacions estratègiques que serveixin per desenvolupar els eixos prioritaris del mandat, que són, entre d’altres, la millora dels serveis adreçats al col·lectiu jove, el suport a les entitats en la seva tasca de dinamització i cohesió del municipi,  i l’atenció de qualitat a les persones grans.

Per respondre a aquestes prioritats, el govern de la Roca del Vallès té previst tirar endavant diversos projectes estratègics durant el mandat 2023-2027: entre ells la recuperació del Casal de joves de Santa Agnès, la reobertura del Casal de joves de la Torreta, i el Centre per a les entitats i el jovent de la Roca.