L'Ajuntament de la Roca del Vallès i la Generalitat de Catalunya continuen treballant conjuntament en el projecte de construcció d'una rotonda d'accés a Santa Agnès de Malanyanes

Última revisió 02-02-2024 19:59
28/07/2023

Pròximament s'aprovarà el projecte que compta amb un pressupost de 974.000 euros i es preveu iniciar les obres durant el primer semestre del 2024

Ahir al matí, diversos representants de l'Ajuntament de la Roca del Vallès es van reunir amb el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya per avançar en el projecte de construcció d'una rotonda a l'accés a Santa Agnès. L'alcaldessa Marta Pujol va liderar la delegació acompanyada pel Regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Dani Valls; la Regidora delegada de Santa Agnès, Raquel Vilardebó; Albert Gil, qui va ser alcalde durant el mandat anterior quan es va iniciar aquest projecte amb la Generalitat; i el cap de la Policia Local, Manel Vivas. Per la banda de la Generalitat hi van assistir el secretari general de mobilitat, Marc Sanglàs, i el director general, David Prat.

L'objectiu d'aquesta reunió era reprendre el seguiment del projecte després del canvi de govern provocat per les eleccions. Durant la trobada, es va exposar que s'està treballant amb el mateix calendari establert anteriorment, amb els següents punts destacats:

1. Properament, es procedirà a l'aprovació del projecte per part de la Generalitat, amb un pressupost de 974.000 euros.

2. Durant l'últim quadrimestre d'aquest any es realitzarà el procés de licitació de l'obra.

3. Es preveu iniciar les obres durant el primer semestre de l'any 2024.

Durant la reunió, també es va tractar l'estat actual dels tràmits per retirar les bandes rugoses reductores de velocitat, una acció que provisionalment està ajudant a millorar la seguretat viària, però que genera molèsties importants als veïns.

Per dur a terme aquesta mesura, l'Ajuntament està en vies de formalitzar un conveni amb el Servei Català del Trànsit (SCT) per permetre que la Policia Local pugui ubicar una caixa per posar el radar municipal en aquest tram de carretera i així comptar amb altres mecanismes que redueixin la velocitat dels vehicles.

En aquest sentit, el conveni ja ha estat aprovat pel Ple de l'Ajuntament i s’està tramitant la ratificació per part del SCT. Paral·lelament, s'ha establert contacte amb el SCT per a finalitzar l'acord sobre la ubicació de la caixa, un cop el conveni hagi estat ratificat per totes dues parts. Amb aquests passos encaminats, l'objectiu és retirar, properament, les bandes rugoses reductores de velocitat després de l'estiu.

Tant l'Ajuntament de la Roca del Vallès com la Generalitat de Catalunya han mostrat la seva determinació en dur a terme un seguiment conjunt d'aquest important projecte. La construcció de la rotonda a l'accés de Santa Agnès representarà un avenç significatiu en la millora de la mobilitat i la seguretat per als ciutadans d'aquesta àrea.

Esperem que aquesta iniciativa sigui una realitat l'any vinent, en benefici de tots els ciutadans que circulen per aquesta important via. Mantindrem informada la població sobre els avenços i desenvolupaments del projecte en les properes setmanes i mesos”, diu el Regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Daniel Valls.

VOTV - La Generalitat licitarà la rotonda de Santa Agnès aquesta tardor