Durant el 2023, el temps mitjà d’atorgament d’aquest tipus de llicències va ser de 4 mesos i 23 dies, mentre que al 2022 el termini superava els 9 mesos.  

">

L'Ajuntament redueix a gairebé la meitat el temps d'espera per a la concessió de llicències d'obres

Última revisió 02-02-2024 18:45
16/01/2024

Durant el 2023, el temps mitjà d’atorgament d’aquest tipus de llicències va ser de 4 mesos i 23 dies, mentre que al 2022 el termini superava els 9 mesos.  

L’Ajuntament de la Roca del Vallès ha reduït en més de 4 mesos el termini de concessió de llicències d’obres. Aquesta notable millora és deguda, principalment, a dos motius. D’una banda, a la incorporació a principis de 2023 –encara durant el mandat anterior- d'un arquitecte municipal. I, d’altra banda, al treball de reenginyeria de processos realitzat en diverses àrees de l’Ajuntament, que ha permès optimitzar el funcionament dels circuits interns del departament d’Urbanisme en particular. Com a conseqüència d’ambdós factors, el termini mitjà d’espera per a la consecució d'una llicència d’obres al municipi de La Roca del Vallès ha passat dels 9 mesos i 3 dies de l’any 2022 als 4 mesos i 23 dies de 2023. 

El regidor d’Urbanisme, Daniel Valls, ha mostrat la seva satisfacció per aquesta reducció del termini d’atorgament de llicències i ha emmarcat aquesta millora en la voluntat de l’equip de govern de “fer més fàcil la vida de les persones, els comerços i les empreses del municipi”. En aquest sentit, Valls ha anunciat que l’Ajuntament treballa en “noves millores” que permetran “agilitzar encara més els tràmits relacionats amb l’àmbit urbanístic”. 

Quines noves millores té previstes el departament d’Urbanisme? 

Actualment totes les llicències d’obres es tramiten mitjançant la presentació d’una instància genèrica, però el departament d’Urbanisme ja està treballant en l'elaboració de formularis específics per a aquest tipus de sol·licituds, la qual cosa permetrà accelerar-ne encara més la tramitació. Així mateix, el departament en qüestió també està dedicant esforços a avançar en el retorn de garanties econòmiques, tant les vinculades a les llicències d’obres com a les comunicacions d’obres menors. Finalment, l'Ajuntament està treballant en la creació d’una Ordenança d’Urbanisme, que ordenarà i actualitzarà tota la normativa relacionada a amb l'àmbit urbanístic. 

Quins tipus de llicències d’obres existeixen? 

Actualment la normativa preveu tres tipus d’autoritzacions municipals.  

  • Llicència urbanística (abans obres majors): per a obres d’edificació noves, grans rehabilitacions, o obres que requereixen projecte tècnic o suposen modificar la façana, entre d’altres. 
  • Comunicació prèvia de Documentació Complexa (abans obres menors): està reservada per a obres d’ampliació, reforma, modificació o rehabilitació de construccions que no requereixen de l’elaboració d’un projecte tècnic, ni la modificació de façanes, mitgeres, patis i terrats, entre d’altres. 
  • Comunicació prèvia de Documentació Senzilla (abans assabentats): trobem reformes d’escassa entitat, com banys o cuines sense modificacions de distribució, afecció estructural ni obertures, o instal·lacions interiors d’aigua, gas, electricitat desguassos, entre d’altres.