S’ha traslladat a la ciutadania que la millor manera d’atendre la població amb seguretat és concentrar els i les professionals sanitaris al CAP de la Roca fins que les dades de la pandèmia millorin.

El veïnat, l'Ajuntament i el Servei Català de Salut es reuneixen per parlar sobre el tancament del consultori de la Torreta

Última revisió 21-12-2020 10:54
21/12/2020

Des que es va decretar l’Estat d’Alarma el Servei Català de Salut va fer plans especials per garantir la seguretat dels centres sanitaris, dels i les professionals i també del conjunt de la ciutadania. En aquell moment es va decidir tancar els consultoris locals de Santa Agnès i la Torreta, i concentrar els esforços en l’ambulatori de la Roca. D’aquesta manera, el Servei Català de la Salut es va assegurar que es garantissin les mesures de seguretat i que cap persona quedés sense atenció sanitària.

A mesura que van anar passant els mesos es va incrementar la inquietud perquè els consultoris locals es poguessin reobrir, i l’Ajuntament va estar en permanent contacte amb el Servei Català de la Salut per interessar-se sobre els plans de reobertura dels centres. Des de l’autoritat sanitària sempre s’ha traslladat que fins que les dades de la pandèmia no milloressin no s’abordaria un pla de normalització de l’Àrea Bàsica de Salut.

Amb l’objectiu d’explicar amb transparència totes aquestes decisions, s’ha celebrat una reunió amb el veïnat de la Torreta on hi ha participat la Núria Salvador, directora de l’ABS de la Roca del Vallès, la Carme Bertral, secretaria d’Atenció Primària i Participació del departament de Salut, i representants del govern municipal. En aquesta reunió es van donar explicacions concretes sobre la realitat de la pandèmia al municipi, i es va reiterar que el tancament del consultori és per seguretat i que es reobrirà progressivament a mesura que la realitat ho permeti.

Futur del consultori local

Núria Salvador: “Els consultoris es van tancar per seguretat dels pacients i dels professionals mèdics, i així continuarà durant les properes setmanes. A mesura que es vagi desescalant s’aniran obrint els serveis, primer per visites concretes i programades, i finalment es recuperarà l’activitat normal”.

Carme Bertral: “La voluntat del CatSalut és donar el millor servei possible i preservar la salut de la població. S’està treballant per atendre a tota la població que ho necessita, però si no milloren les dades de la pandèmia i no tinguem el 100% de seguretat, no podem posar en risc al veïnat”.

Manca de personal

Carme Bertral: “Les condicions del consultori de la Torreta no permeten que es puguin mantenir les mesures de seguretat. Però tot i que es fessin reformes per establir, per exemple, un circuit d’entrada i un de sortida, ens trobem amb el problema d’una manca de professionals. Hem de concentrar el màxim de professionals en les instal·lacions on es garanteixi la màxima seguretat, per poder continuar atenent amb garanties a la població”.

Voluntat de cooperació del consistori

Albert Gil: “Vam arribar a parlar sobre si el Centre Cultural de la Torreta podria passar a acollir l’activitat del consultori, al ser un espai més ampli. La proposta es va descartar per la complexitat de poder habilitar l’espai amb equipament mèdic i per la impossibilitat de destinar prou recursos humans per atendre correctament a la població”.

Marta Pujol: “Concentrant els esforços al CAP de la Roca hem aconseguit que els professionals sanitaris treballin amb seguretat i es pugui atendre adequadament al veïnat. Hem de tenir clar que la situació encara no està normalitzada”.

Tota la població està ben atesa

La regidora delegada de la Torreta, Yolanda Guarinos, va demanar a les responsables sanitàries si el conjunt de la població està essent atesa pels serveis i si hi ha alguna mancança. Tant des de l’ABS com des del CatSalut es va assegurar que cap pacient es troba desatès.

Núria Salvador: “S’està atenent a tothom, redoblant esforços per fer atencions domiciliàries. Cap veí ni veïna està desatès. I s’ha de tenir clar que quan es reobri el consultori tampoc ho farà amb la seva activitat normal, fins que la situació pandèmica no sigui molt millor”.

Podeu veure el vídeo de la reunió aquí