L’Ajuntament de la Roca fa extensives les recomanacions a tots els comerços, establiments de restauració i agrupacions de caçadors del municipi

Salut Pública alerta dels perills de la comercialització i consum de caça silvestre

Última revisió 05-11-2019 11:47
22/10/2019

Davant l’inici de la temporada de caça, l’Ajuntament de la Roca del Vallès vol fer extensives a tots els comerços, establiments de restauració i agrupacions de caçadors del municipi les recomanacions que Salut Pública ha anunciat pel que fa a la comercialització i el consum de caça silvestre.

Salut Pública alerta que el Decret 9/2019 regula la recollida, el transport, el condicionament i la comercialització de caça silvestre destinada al consum. Així doncs, i seguint la normativa, està prohibit que els establiments minoristes i de restauració comercialitzin peces o carn de caça silvestre que no procedeixin d’un establiment de manipulació de caça –autoritzat i inscrit al Registre Sanitari d’Indústries i Productes Alimentaris de Catalunya–.

Pel que fa concretament a la carn de senglar destinada a autoconsum per part dels caçadors, aquesta s’ha de sotmetre a un control analític previ per tal d’assegurar l’absència de triquines.

També és important que es recordi a les agrupacions de caçadors que la congelació de la carn no garanteix la inactivació de les larves de triquina en tots els casos, atès que hi ha espècies de triquina que hi són resistents. Per tant, la congelació no pot substituir l’analítica per detectar la presència del paràsit, tot i que és recomanable fer les dues coses, analitzar i congelar.

A més, les carns per a consum domèstic, encara que el resultat analític hagi estat negatiu, no s’han d’utilitzar per a l’elaboració de preparacions o derivats a base de carn crua o poc cuita, com poden ser embotits, carpaccios o altres preparacions sense tractament tèrmic.

Tant els plats cuinats com els embotits o qualsevol altra preparació feta a base d’aquesta carn s’han de coure o escalfar de manera que s’arribi al centre de la peça almenys als 77 °C. Així doncs, els processos de transformació com ara la salaó, el fumatge o l’assecatge, no són recomanables.