Durant el curs 2019-2020 s’han realitzat 25 tallers preventius que han arribat a més de 300 alumnes del centre

Les temàtiques han estat entorn de la prevenció de drogues i pantalles, begudes saludables i gestió emocional

L'Ajuntament promou la prevenció de les addiccions a l'Institut la Roca

Última revisió 21-04-2020 17:12
21/04/2020

Des de l’any 2011 l’Ajuntament de la Roca del Vallès vetlla per la salut dels i les joves del municipi a través del projecte de tallers per a la prevenció de les addiccions, que realitza el servei municipal Contraaddicció, Servei de Prevenció de Drogues i Pantalles. Enguany el projecte ha finalitzat abans d’hora per la suspensió de les classes presencials atès l’alarma sanitària, però tot i això s’han pogut realitzar fins a 25 tallers a l’Institut la Roca, amb més de 300 alumnes participants. Es tracta de tallers pràctics, dinàmics i participatius que tenen en compte les opinions i experiències dels i les joves i es posa especial atenció a l’autoconeixement i acompanyament, ja que són els factors preventius clau.

Les temàtiques dels tallers són la prevenció de drogues i pantalles, la promoció de les begudes saludables i donar eines per la gestió de les emocions. L’objectiu, a grans trets, és que els i les joves debatin els aspectes positius i negatius de la relació que establim amb les drogues i les pantalles, com l’aïllament, l’addicció o l’exclusió, a més de conèixer els efectes que té en la salut, i així prevenir l’abús i els consums problemàtics. Els tallers són molt ben valorats pel jovent, que a l’acabar emplena un qüestionari de satisfacció i fan palès que tan el format com el contingut és del seu interès.

La regidora de Salut Pública, Marta Pujol, ha explicat que “hem aconseguit amb aquest projecte que els i les joves tinguin més informació i, per tant, més eines, per combatre les conductes que els poden conduir cap a fer consums de risc o fins i tot addiccions. Seguirem treballant amb aquest format de taller pràctic i, des de Contraaddicció, acompanyant al jovent i les famílies que necessitin de suport per fer front a qualsevol problemàtica”.

Us recordem que el servei especialitzat Contraaddicció, que ofereix informació i assessorament sobre drogues i sòcio-addiccions, està plenament operatiu telemàticament durant el confinament. Totes les persones que en vulguin fer ús només cal que escriguin un correu electrònic indicant el seu nom i exposant el seu cas al correu urritama@laroca.cat